Piața auto românească atinge un nou vârf în ultimii 10 ani. Livrările de autoturisme au depășit 134.800 de unități

Piața automobilelor a depășit 134.800 de unități în primele 9 luni, cu 20,2% mai mult față de aceeași perioadă din 2017, din care 113.727 automobile (+ 22,3% față de 2017) și 21104 vehicule comerciale (+9,7% față de 2017) la APIA.

Topul marcilor (autoturisme + vehicule comerciale) este condus de Dacia, cu 38.211 unitati, urmat de  Volkswagen  cu 12.458 unitati,  Ford 10.222 unitati, Renault 10.184 unitati si Skoda 9.923 unitati. 

Septembrie a acestui an a înregistrat un volum de livrări de 15.738 de unități (cel mai bun septembrie în ultimii 10 ani), cu 7,7% mai mult decât în ​​aceeași lună a anului precedent. 

În  România  , achizițiile de autoturisme sunt efectuate în principal de persoane juridice, care acoperă 63% din totalul achizițiilor de mașini înregistrate în primele 9 luni ale acestui an. Cu toate acestea, este important de remarcat faptul că numărul de mașini achiziționate de persoane fizice în aceste prime de 9 luni din 2018 (42127 unități) este de aprox. Cu 29,3% mai mult decât în ​​aceeași perioadă a anului trecut (32.583 unități).

În mașini, Dacia a topit lista cu 35.781 unități (cota de piață de 31,5%, creștere de 28,7% față de primele nouă luni ale anului 2017), urmată de  Volkswagen  cu 11,191 unități (cota de piață de 9,8%, în creștere cu 10,2% față de 2017); Skoda 9.923 unități (8,7% din piața totală, volume în creștere cu 18,3%); Renault a înregistrat 8.681 unități (7,6% din piața totală, cu 15,7% mai mult) și   6,948 unități Ford (cota de piață de 6,1%, cu 10,3% mai mare). 

Pe modele, cu 14,361 unitati vandute,  Dacia Logan  continuă să fie cel mai bine vandut model din aceste primele nouă luni ale anului 2018, urmat de  Dacia Duster  cu 8,868 de unitati,  Dacia Sandero  7,781 unitati, Renault Clio  4.050 de unitati si  Skoda Octavia 3.906 unități. 

Analizând segmentarea pe clase, observăm că majoritatea segmentelor înregistrează creșteri, unele importante (  SUV  + 48,3%, Clasa A + 47,7%, Clasa F + 32,3%, Clasa B + 20,8%, Clasa C + 11,1% și  Sport  + ). Există, de asemenea, segmente care indică scăderi, dintre care unele sunt semnificative (  MPV  -23,2%, Clasa E -11,2% și Clasa D -0,2%).

În funcție de tipul de combustibil, automobilele pe benzină continuă să fie majoritatea, atingând, după primele nouă luni ale anului 2018, 60,6% din total, dar cu mult mai mare (9,5 puncte procentuale) din cota pe care o aveau după aceea în 2017 (51,1%). Dintre cele 10 mărci / modele de top, cele 6 mărci și 8 modele au o cotă de vânzări peste această medie (60,6%).

Trendul descendent înregistrat în ultimele luni pe segmentul motoarelor diesel, care de fapt are corespondență europeană, nu este unul care este pe deplin justificat de performanța ecologică a noilor motoare și / sau a combustibililor și este mai degrabă o percepție publică bazată pe trunchiul și (de exemplu, nivelul maxim admisibil de emisii de particule este identic pentru ambele tipuri de motoare, și anume diesel sau benzină, în timp ce emisiile de CO2 ale motoarelor diesel sunt mai mici în medie cu aproximativ 25%). 

La nivel european, după 9 luni din 2018, se înregistrează o creștere de 2,5% înregistrată pe  întreg teritoriul  UE , primele 5 țări, care reprezintă împreună 75% din totalul  UEpiață, care arată  o evoluție mixtă, după cum urmează: creșteri în  Spania  (+ 11,7%),  Franța  (+ 6,5%) sau  Germania  (+ 2,4%), sau scăderi în  Italia  (-2,8%) și  Regatul Unit  (-7.5% ). 

Mașini second-hand 

În ceea ce privește categoria vehiculelor uzate (a căror import este în mare parte neimpozabilă), menționăm că în septembrie 2018, volumul acestora a scăzut cu 15,0% față de aceeași lună a anului trecut. Ca rezultat, pentru primele nouă luni ale anului 2018 am înregistrat un număr total de mașini înmatriculate în  Româniade 346.918 unități, cu 8,3% mai mic decât în ​​perioada similară a anului 2017. Totuși, trebuie remarcat o îmbunătățire a vârstei autoturismelor importate ca urmare a creșterii volumului (+ 27,3%), a segment sub 7 ani (mai putin poluant) si scaderi de aprox. 23,8% în ultimii 12 ani. Cu toate acestea, numărul de mașini uzate mai vechi de 10 ani reprezintă, în aceste 9 luni ale anului 2018, aprox. 61,1% (sau 211 976 unități) din totalul de 346 918 unități importate, ceea ce contribuie la menținerea unei vârste medii ridicate a flotei în  România  (aproximativ 15 ani), care este încă una dintre cele mai vechi din  Europa  . 

Mașini electrice și hibride

Mașinile  ,,verzi” (electrice și hibride) continua în acest an , cu o interstițială mare, datorită stimulentelor oferite de programul „  Rabla Plus  “   Ca urmare, după primele 9 luni ale anului 2018, acestea reprezintă 2,6% din total, față de anul precedent, când au fost doar 1,9%. Chiar dacă volumele sunt încă destul de mici (dacă ne referim la celelalte categorii de combustibil), creșterea înregistrată în acest an pe segmentul celor electrice (plin și plug-in) este semnificativă de 165,6% (648 unități în 2018 față de doar 244 de unități în 2017, de aproximativ 2,5 ori mai mult decât în ​​2017), în timp ce pentru hibrizi există o creștere ușoară (+ 47,6%), dar pe un volum mare (2 274 de unități în 2018 față de 1.541 unități în 2017) .

Aceste date demonstrează elocvent interesul crescând al   persoanelor juridice și juridice  române  și  pentru această categorie de autovehicule, care, fiind susținute în mod corespunzător (inclusiv prin dezvoltarea infrastructurii de încărcare), au devenit din ce în ce mai prezente în trafic, pentru a reduce poluarea in orașele mari. 

În funcție de culoarea preferată, cererea albă și gri domină cererea, cu o cotă de 28,5% și 23,6% din toate preferințele. Urmează albastru cu o cotă de 16,9% și negru cu 9,8%. 

Vehiculele 4×4 reprezintă 20,2% din totalul livrărilor în primele 9 luni ale anului 2018, un volum total de 22980 de unități, în creștere cu 15,7% față de 2017 (dar sub creșterea medie a pieței, +22,3%).

În funcție de țara de origine a autovehiculelor, situația se prezintă astfel:   originea  României 30,8%; Germania  19,8%; Republica Cehă  10,6%; Turcia  8,2%; Spania  7,6%. În acest context, autoturismele au înregistrat o creștere semnificativă de 35,3% în 2018 față de 2017, în timp ce autovehiculele importate au înregistrat o creștere mai mică de doar 17,3%.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *