Înfiinţarea unei firme este, pentru majoritatea antreprenorilor, primul pas în afaceri. Cea mai răspândită formă de organizare a companiei este SRL-ul (Societatea cu răspundere limitată), care este una dintre cele mai sigure opțiuni organizaționale pentru asociați.

Siguranța în cazul societăților cu răspundere limitată se datorează faptului că asociații (persoanele fizice) ale unei astfel de societăți vor fi  răspunzători, în caz de insolvență, numai cu activele societății și cu capitalul social pe  care l-au adus firmei. Numărul de asociați este limitat la 50, dar este permis ca o persoană fizică sau juridică să fie asociată în mod unic cu un SRL.

Mai mult, versatilitatea acestui tip de formă juridică implică existența unor formule prin care  statul poate acorda anumite stimulente fiscale . În cazul în care SRL are  venituri mai mici de 65.000 de euro pe an, acesta va fi clasificat ca o microîntreprindere , beneficiind de o înlocuire a impozitului pe profit de 16% si un impozit pe venit de 3%.

În cazul în care asociatul / asociații nu dețin niciodată acțiuni sau acțiuni ale unei firme europene, aceștia au dreptul să înființeze un SRL. Această opțiune este adesea preferabilă oricărui SRL datorită unor avantaje neglijabile:  crearea liberă, finanțarea a 10 000 de euro nerambursabili , scutirea de la plata angajatorilor pentru patru angajați (fără termene), garantând 80% din creditul de până la 100 000 de euro.

Există, de asemenea, o serie de aspecte pe care o are SRL, inclusiv obligația de a reinvesti 50% din profit și de a păstra cel puțin 2 angajați pe o perioadă de 3 ani (în cazul obținerii de finanțare). Altfel, o companie SRL-D poate fi administrată ca orice SRL.

Să explicăm mai jos care sunt etapele de înființare a unui SRL și care sunt pașii necesari pentru înființarea unei afaceri. Acești pași sunt asemănători cu înființarea unei companii SRL-D.

Modalitatea de deschidere a unui SRL este reglementată de Legea 31/1990 și constă în 4 etape obligatorii:  stabilirea dosarului de constituire, depunerea dosarului la Registrul Comerțului, audierea cauzei, înlăturarea documentelor societății .

Cu toate acestea, înainte de aceste etape,  solicitantul trebuie să ia mai multe măsuri: să stabilească obiectul de activitate al societății conform clasificării în codul CAEN, să aleagă forma juridică (SRL, SRL-D), pentru a verifica disponibilitatea numelui și rezervarea sa la  Registrul Comerțului , înființarea sediului social, încheierea actului constitutiv, depunerea capitalului social la o bancă (minim 200 lei).

Etapa 1: Înființarea dosarului de înregistrare

Dosarul de înfiinţare include o serie de documente necesare înființării unei firme. Acesta va ajunge la ședința de judecată, astfel încât trebuie îndeplinite anumite condiții stricte de conținut și formă de documente pentru a evita respingerea sau amânarea cauzei. Se recomandă ca unele dintre aceste lucrări să fie elaborate de specialiști.

Documente necesare:

  • Copie de BI / CI / pașaport asociat / asociat;
  • Copia BI / CI / pașaportul administratorului / administratorilor;
  • Copie a contractului viitor privind spațiul pentru  sediul central  (cu datele de identificare a proprietarului) și, după caz, spațiul în care va fi localizat locul de muncă;
  • Rezervarea  numelui companiei ;
  • Contractul de comodat care acordă dreptul de utilizare a spațiului sediului central;
  • Acordul asociației proprietarilor / chiriașilor și acordul vecinilor ai căror pereți sunt adiacente sediului social, dacă se află într-o locuință colectivă;
  • Actul constitutiv al firmei;
  • Declarație afiliată sau asociată, autentificată notarului public;
  • Specimenul de semnătură al asociatului/ asociaţilor;
  • Dovada de depunere a capitalului social, pentru care banca va întocmi un dosar separat;
  • Cererea de înființare a companiei;
  • Anexă privind înregistrarea fiscală a firmei;
  • Declarație de autorizare.

Etapa 2: Depunerea documentelor la Registrul Comerțului

Dosarul din prima etapă va fi depus la Registrul Comerțului pentru a remedia neregulile înainte de a ajunge la instanță și pentru a primi o chitanță de înregistrare. În acest stadiu, veți fi taxat pe taxele de registru, eliberând foaia de calcul și chitanța fiscală. Acestea din urmă sunt depuse la Registru.

Etapa 3: Şedinţa de judecată

Audierea se desfășoară la Registrul Comerțului în raza în care se află sediul social al companiei. Aceasta va fi programată după depunerea dosarului, iar solicitantul va fi prezentat în conformitate cu chitanța de înregistrare primită.

Există posibilitatea, dacă există anumite complicații în dosar, că reclamantul trebuie să-și apere cauza în fața judecătorului. O eventuală întârziere poate dura între două și cinci săptămâni.

Pasul 4: Ridicarea dosarului

Dosarul final va fi de asemenea preluat de la Registrul Comerțului, la Biroul de Eliberare. În baza legii  31/1990 , termenul limită pentru procedurile din Registrul Comerțului este de 3-5 zile lucrătoare de la aprobarea dosarului în ședința de judecată.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *